Історія Лабораторії швидкісних автомобілів ім. В.К.Нікітіна

Марка "ЛША ХАДІ" відома усьому світу як унікальна школа підготовки молодих спеціалістів у галузі транспортного машинобудування та створення спеціальних автомобілів для автомобільного спорту. За 50-ти річну історію було спроектовано і виготовлено близько 30 гоночних автомобілів, які брали участь у змаганнях зі встановлення рекордів швидкості, а також в автомобільних кільцевих перегонах. Встановлено 42 всесоюзні рекорди швидкості, з яких 16 перевищують світові досягнення.

 У 1953 році ректором ХАДІ Борисом Володимировичем Решетниковим була створена лабораторія швидкісних автомобілів (ЛША), а в 1961 році при ній почало працювати студентське проектно-конструкторське бюро (СПКБ), де під керівництвом рекордсмена світу та СРСР, заслуженого майстра спорту Володимира Костянтиновича сконструйовано та виготовлено цілу родину унікальних рекордно-гоночних автомобілів.

Тоді починали майже на голому місці, взявши за основу дипломний проект студента Л. Кононова, який невдовзі перетворився на первістка ХАДІ-1. Беручи участь у 1952-1954 роках. в офіційних заїздах, студент Л. Кононов встановив на ХАДІ-1 республіканський рекорд -146 км/год на дистанції 1 км з ходу. "Створюючи лабораторію та студентське КБ, - згадував великий поціновувач і знавець автоспорту, ректор інституту Б. В. Решетніков, - ми хотіли захопити студентів масштабністю завдань, навчити їх бачити та оцінювати перспективу їхньої майбутньої професії". І мети було досягнуто. Через школу СПКБ пройшли сотні хлопців та дівчат. Багато хто з них пішов після закінчення інституту працювати на інші підприємства, несучи в собі частину творчого ентузіазму, що панує в бюро. І все завдяки ентузіазму, одержимості свого керівника В. К. Нікітіна, який очолював студентський колектив не за штатною посадою, а за велінням серця. Робота ЛША та СПКБ не обмежилася створенням лише рекордно-гоночних автомобілів. У лабораторії швидкісних автомобілів було збудовано й інші унікальні автомобілі. 

Автомобіль ХАДІ-2 – перший у СРСР автомобіль зі склопластиковим кузовом спортивно-туристичного класу. ХАДІ-2 збудували 1961 року. Читати далі...

Персоналії

Борис Володимирович Решетніков

Борис Володимирович Решетніков – Ректор Харківського автомобільно-дорожнього інституту (1959 – 1978 рр.). Людина, яка присвятила своє життя автомобілю як об'єкту дослідження, систематизації та передачі знань про нього. Епохальна особистість в історії Харківського Автомобільно-Дорожнього Інституту. Великий шанувальник і поціновувач автомобільного спорту, саме він був ініціатором та реалізатором створення в ХАДІ мото-секції, експериментальної групи зі створення гоночних автомобілів, Лабораторії Швидкісних Автомобілів та Студентського Проектно-Конструкторського Бюро при ній. Внутренняя ссылка открывается в текущем окнеПереглянути біографію...

Нікітін Володимир Костянтинович

Нікітін Володимир Костянтинович - герой наступних поколінь! Згадуючи ім'я Володимира Костянтиновича, перш за все на думку спадають його рекордні досягнення. Самопожертвова праця при будівництві рекордних машин «Харків» у 50-х, наставницька та навчальна діяльність у ХАДІ у 60 – 80-х. Переглянути біографію...