Русский
English
Deutsch
Français
вівторок, 22-01-2019

Наукова спрямованість роботи кафедри

Колектив кафедри веде теоретичні й експериментальні дослідження з проблемам експлуатації транспортних машин. До пріоритетних напрямків наукових досліджень віднесені питання розробки науково-обґрунтованої концепції нової системи технічного обслуговування й ремонту транспортних колісних машин, впровадження нових методів і засобів технічного обслуговування, діагностики й прогнозування.

Наукова діяльність кафедра спрямована на теоретичні робіт, в основу яких закладена концепція створення складних кібернетичних моделей і їх аналізу з позиції системотехніки. Кафедра продовжує розробку методів і засобів комп'ютерної діагностики автомобілів і створення автоматизованого устаткування для контролю технічного стану транспортних машин.

Успішно функціонують дві акредитовані Держстандартом України лабораторії: контрольно-діагностична лабораторія автомобілів і лабораторія по випробуванню автоексплуатаціонних матеріалів. Створена лабораторія комп'ютерної діагностики.

Конструкторські розробки кафедри

У різні роки колектив кафедри на замовлення підприємств виконував різні конструкторські розробки. Основними з них можна виділити наступні:

  1. Ходова дорожня лабораторія для комплексних досліджень взаємодії автомобіля й дороги ( 1959 р.).
  2. Організована лабораторія швидкісних автомобілів ( 1961 р.).
  3. Електронний стенд ХАДИ-2 (мотор-тестер). Перший у СРСР зразок мотор-тестера. Послужив основою для серійних конструкцій, що випускалися заводами ГАРО й Сільгосптехніки ( 1965-1966 рр.).
  4. Дослідницький комбінований тяглово-гальмовий стенд із біговими барабанами ( 1964-1965 рр.). Послужив основою для конструкцій, впроваджених у ряді АТП: рр. Харків, Київ, Одеса, Черкаси, Омськ, Новосибірськ і ін. (усього 23 міста).
  5. Комбінований тяглово-гальмовий стенд із біговими барабанами для легкових автомобілів СТМ-76. Впроваджений у ряді АТП і на фірмовій СТО "Автоваз" у г. Харкову.
  6. Комбіновані тяглово-гальмові стенди для двох- і тривісних автомобілів СТТ - 3, СТТ - В, СТТ - Камаз (проект).
  7. Станції комплексної діагностики легкових автомобілів:
    • на СТО-3 м. Києва ( 1965 р.);
    • в АТП - 16306 м. Харкова ( 1969 р.);
    • у ТМП м. Черкаси ( 1971 р.).
  8. Станції комплексної діагностики вантажних автомобілів:
    • в автобазах № 1 і № 2 автотреста Мінпромбуда м. Харкова;
    • в АТП - 16357 м. Харкова.
  9. Станція діагностики автомобілів КамАЗ в автобазі № 5 м. Харкова (1980-1981 гг.).
  10. Станції діагностики автобусів:
    • АТП м. Первомайська Харківської обл.;
    • АТП-16330 м. Харкова.
  11. Пересувні станції діагностики легкових автомобілів:
    • ПДС-1 (експериментальний зразок). Розроблена й виготовлена співробітниками й студентами ( 1969 р.);
    • ПДС-1В ( 1972-1973 рр.). Демонструвалася на міжнародній виставці "Автосервіс-73" у Москві;
    • для Державтоінспекції ПДС-ГАЇ. Впроваджена в Керуванні ДАІ Харківської обл. Демонструвалася на міжнародній виставці "Автотехобслуговування - 89" у Москві.
    • ПДС-Л.
  12. Пересувна станція діагностики двох- і тривісних автомобілів ПДС-Камаз (проект).
  13. Пересувна контрольно-ремонтна майстерня ПКРМ-Камаз. Впроваджена в Харківському обласному спецавтоцентрі КамАЗ.
  14. Стенд контролю рульових керувань СКРУ-71. Перший у СРСР варіант подібних стендів ( 1971-1972 рр.).
  15. Прилад для перевірки фар ПФ-72. Впроваджений на ряді станцій діагностики ( 1971-1976 рр.).
  16. Майданчикові стенди для перевірки кутів установки керованих коліс:
    • легкових автомобілів ПСЛ-6. Впроваджений на ряді станцій діагностики (1970-1973 гг.);
    • вантажних автомобілів ПСГ-9. Впроваджений на ряді станцій діагностики.
  17. Витратомір палива поршневий електронний РТ-82 (більш пізні модифікації - РТД-82, РТ-90). Впроваджений у ряді АТП і на різних станціях діагностики.
  18. Серія гомогенізаторів для зниження токсичності й витрати палива різних карбюраторних двигунів ( 1983-1984 рр.). Організоване дрібносерійне виробництво.