Власноруч доторкнутися до автомобільного спорту можна без фінансових затрат і батьківської підтримки. Починати можливо з будь-яким рівнем підготовки і знань про автомобіль. Головний критерій - бажання пізнавати нове, отримувати практичні навички, працювати в реальних проектах. Займаючись в лабораторії у вільний час, студенти можуть отримати знання і навички по створенню гоночних автомобілів, підготовці їх до змагань, вивчитись комп'ютерному моделюванню, обробці металу, роботі з композитними матеріалами тощо, у якості механіка або пілота прийняти участь в тренуваннях або автомобільних змаганнях.
Навчання проводиться індивідуально, студенти працюють над практичними завданнями і включаються в роботу над поточними проектами. Привабливість такого освітнього підходу в тому, що студент може брати участь у всьому циклі створення виробу: від виникнення потреби - до втілення «в металі» і застосуванні.
Керівництво лабораторії відкрито до нових ідей. Якщо студент здатний зібрати навколо себе робочу групу, намалювати і пояснити в чому ідея і як її можна досягти, - велика ймовірність, що його підтримають. Але запропонував - виконуй! Так народився проект участі в міжнародних змаганнях по економії палива. З 2010 по 2016 роки, команда студентів брала участь у всесвітніх студентських змаганнях «Shell eco marathon». Спеціально для участі в змаганнях був створений екомобіль «ХАДИ 34». За можливість подолати 570 км. на одному літрі палива, він занесен в книгу рекордів України, як найбільш енергоефективний в країні.
Проект успішно реалізовувався за рахунок коштів фінансових партнерів, залучених самими учасниками команди. Студенти не вкладали в проект нічого, крім власного часу. Під час закордонних відрядження вони перебували на повному фінансовому забезпеченні. «ХАДИ 34» стартував на трасах Німеччини, Голландії, Англії.
Студентські міжнародні інженерні змагання сконцентровані не лише на проблематиці економії палива. Колектив лабораторії, із задоволенням розгляне студентські ініціативи щодо участі в різних міжнародних змаганнях, спрямованих на створення нових інженерних проектів. І брати участь у всьому цьому, при належній старанності, можете саме Ви! Головне - вірити в себе і в намічені цілі.
У 2016 році команда «ЛСА ХАДІ» завоювала кубок«За Кращий командний дух і волю до перемоги»,назавжди вписавши своє ім'я в історію змагань.
Знання, всебічний досвід і людські якості, отримані студентами при створенні рекордних автомобілів, багато в чому вплинули на їх подальшу долю. Серед випускників ЛША відомі авто-спортивні інженери і механіки, засновники спортивних секцій і заводські функціонери, викладачі та конструктора. Люди, з «бензином в крові», нескінченно віддані своїй справі.
В сучасній Україні, колектив Лабораторії Швидкісних Автомобілів Харківського Автомобільно - Дорожнього Інституту відомий завдяки участі в чемпіонаті країни з автомобільно - кільцевих перегонів. Починаючи з 1992 і по 2008 роки, команда «ЛСА ХАДИ»(рос.; ЛША ХАДІ – укр.) була постійним учасником першості країни, а з 1996 по 2006 роки - постійним призером, тричі стаючи чемпіоном. У ці роки пілотами команди були як досвідчені спортсмени, які показують стабільні результати, так і вчорашні студенти ЛША. Колектив механіків складався, в основному, зі студентів. Навчання новачків відбувалося в реальних умовах тренувань і змагань.Впродовж останнього десятиріччя колектив сконцентрувався на створенні нових шасі для кільцевих автомобілів. Накопичений досвід втілився в автомобілях «ХАДИ 31», «ХАДИ 33», «ХАДИ 35». Участь в змаганнях взяло епізодичний характер. З'явилося більше можливостей для студентів-механіків брати участь в тренувальних заїздах. Як правило, кожен зі студентів, які постійно займаються в лабораторії, має шанс спробувати себе як в ролі механіка, так і пілота, під час тренувальних сесій.
І цим студентом можете бути саме Ви! Головне - бажання і прагнення працювати!
Популярність в Україні і далеко за її межами, Харківський Автодорожній отримав завдяки серії рекордних автомобілів марки «ХАДІ».
Перший рекордний автомобіль під ім'ям «ХАДІ», студенти побудували за дипломним проектом під керівництвом Льва Кононова, творця першого карта в нашій країні. Керував дипломним проектуванням - майбутній ректор Борис Володимирович Решетніков. Консультував молодих конструкторів відомий рекордсмен, майстер спорту Володимир Костянтинович Нікітін. З 1959 року, він, на постійній основі керував, навчав і наставляв студентів, очолюючи роботи зі створення рекордних автомобілів у новоствореній лабораторії.
Перший же автомобіль встановив республіканський рекорд швидкості на дорогах загального користування. Пізніше, автомобілі марки «ХАДІ» виходили на старт рекордних заїздів на соляному озері, що пересихає, Баскунчак, аеродромах міст Чугуїв і Лівковка, полігону НАМИ. Експонувалися на численних виставках в Україні і за її межами, в тому числі Німеччини, США, Канаді, Кубі, Болгарії, Великобританії, демонструючи політ технічної думки і культуру виробництва радянських студентів. Штучні автомобілі оснащувалися поршневими, газотурбінними і реактивними двигунами. У проекті, під назвою «ХАДІ 9», в лабораторії замахнулися на подолання швидкості звуку на Землі, поставивши собі за мету - розрахункову швидкість 1200 км./год. І такий автомобіль був побудований. У 1983 році під ім'ям «ИгЛа» він став героєм художнього фільму «Скорость», знятий за вигаданим сценарієм. Фільм зобразив тренувальні заїзди на автодромі «Чайка», легендарному місці, де до цього дня проходить чемпіонат України, випробування автомобіля на Волгоградському аеродромі і єдине пересування по поверхні соляного озера.
Знання, всебічний досвід і людські якості, отримані студентами при створенні рекордних автомобілів, багато в чому вплинули на їх подальшу долю. Серед випускників ЛША відомі авто-спортивні інженери і механіки, засновники спортивних секцій і заводські функціонери, викладачі та конструктора. Люди, з «бензином в крові», нескінченно віддані своїй справі.
61002, Україна, м.Харків, вул.Ярослава Мудрого, 25 Дорожній корпус., Каб.154
Телефон: +38 057 707 37 28
Завідувач лабораторії Лукашов Іван Володимирович