ХАДІ-24

Історія створення

ЛРК ХАДІ почав створювати драгстери наприкінці 1970-х – на початку 1980-х років, оскільки тоді існувала можливість проведення гонок на короткі дистанції зі стартом з місця, а створення рекордних автомобілів з високими швидкостями, що розвивалися зі старту, насправді стало безглуздим. У 1979–1982 роках з'явилися проекти електротягачів «ХАДІ-14е» і «ХАДІ-22е», хоча першу подібну машину було вирішено оснастити класичним поршневим двигуном внутрішнього згоряння.

Ініціатором розробки автомобіля, призначеного для участі в гонках для встановлення рекорду швидкості в класі до 500 см³, був секретар Харківського обласного відділення ВДАААФ О.Акімов, який надав можливість придбати необхідні комплектуючі для автомобіля.

Над створенням автомобіля, який розмалював О.Рубанов, працювали студенти ЛША, які займаються діяльністю А. Коваленко, І. Лукашев , а також молодий інженер ЛША М. Гріненко .

Шасі мало вигляд просторової рами з алюмінієвих труб зі скляним і пластиковим повітряним обтічником. Використовувався двигун від гоночного мотоцикла «JAWA-DT-500», встановлений позаду сидіння гонщика. Метанол використовувався як паливо. Була дуже коротка балкова вісь, яка не мала пружної підвіски. На осі кріпилася ведуча шестерня ланцюгової головної передачі та гальмівний механізм від гоночного автомобіля «Естонія-15М». Була передбачена можливість заднього кріплення антикрила на високих трибунах, однак це використовувалося не у всіх гонках.