ХАДІ-27

Історія створення

«ХАДІ-27» — одна з останніх розробок рекордних автомобілів ХАДІ . Спочатку роботу над проектом важкого драгстера розпочав П. Бородай на харківському заводі імені Малишева. Згідно з його концепцією, драгстер планувалося оснастити двигуном «ГАЗ-53» з турбонаддувом, встановленим поперек перед сидінням гонщика . Для передачі крутного моменту на задню вісь довелося використовувати ланцюгову передачу. Далі (1985-1986 рр.) робота над проектом була продовжена в ЛША ХАДІ . В ході цих робіт двигун замінили на «ГАЗ-13» і впровадили дводіапазонну коробку передач. Далі продовжувалися роботи з використанням двигуна «ГАЗ-53», але його встановлювали поздовжньо; коробка передач була знята з трансмісії. Проект зазнав ряд змін і отримав назву «ХАДІ-27». Умовно роботу можна поділити на два етапи.

Перший етап включав застосування двигуна «ГАЗ-13», встановленого поперечно, і двоступеневої коробки передач ручної роботи.

Другий етап передбачав застосування двигуна «ГАЗ-53», встановленого вздовж і оснащеного турбонаддувом, і зняття коробки передач з трансмісії. У остаточному варіанті «ХАДІ-27» використовувався атмосферний двигун «ГАЗ-53».

 

Проект розроблено П. Бородаєм , І. Лукашевим , Дж. Твібеллом, І. Воєйковим та абітурієнтом Н. Шалдугою . Роботою лабораторії керував Г. Білліс.