Історія створення
«ХАДІ-3» - одна з найбільш оригінальних і незвичайних конструкцій машин-рекордсменів в історії радянського автоспорту. Створено в 1961 – 1962 роках в ЛША (Лабораторії щвидкісних автомобілів) ХАДІ під керівництвом В. К. Нікітіна і Т. В. Утемова . За незвичайну форму його прозвали «Олівець». Це була одна з перших і улюблених робіт лабораторії. Автомобіль був занесений до Книги рекордів Гіннеса.
Відправною точкою створення такого транспортного засобу стала ідея можливості досягнення рекордних швидкостей на серійному гоночному мотоциклетному двигуні за умови граничного зменшення ваги та габаритів автомобіля. Відповідно, колія коліс була зменшена до 350 мм спереду і до 380 мм ззаду; висота зменшилася до 506 мм за рахунок лежачого положення водія.
Панелі кузова «ХАДІ-3» виготовлені зі склопластику на металевому каркасі, що дозволило істотно знизити масу автомобіля. Пружинними середовищами були гумові блоки. Вимушеним кроком для збереження невеликої висоти було використання коліс без шин ( шини розміром 4,00-12 дюймів виробництва НІІШП були завеликі для «ХАДІ-3»). Кожне колесо являло собою диск діаметром 400 мм зі склотканини, склеєний епоксидною смолою, і складалося з двох половинок. Передбачалося, що такі колеса, маючи певну еластичність, не вимагають пневматичних шин на гладкій поверхні. Двигун від чеського гоночного мотоцикла мав робочий об'єм 498 см3. Так, «ХАДІ-3» за дійсною класифікацією рекордсменів віднесено до 3 класу I групи. Розрахована швидкість становила 220 км /год.