ХАДІ-5

Історія створення

Машина створювалася в 1964-1966 роках за кресленнями попередньої моделі «ХАДІ-4» і мала лише деякі незначні відмінності (менш потужний і важкий двигун і більш полегшений кузов). В основі конструкції лежала лонжеронна рама з труби діаметром 90 мм, причому передня частина також служила магістралями системи охолодження (радіатор розташовувався спереду), а задня частина служила масляним баком. Спочатку «ХАДІ-5» розраховувався на використання двох класів двигунів: класу 7 (2000 см³) і класу 8 ( 3000 см³).

Деякі оригінальні конструктивні елементи в конструкції: «ХАДІ-Харків-6», «ХАДІ-4», «ХАДІ-5 » та інших щвидкісних автомобілів були впроваджені в СРСР:

  • компоненти головки блоку циліндрів зі сферичними камерами стиснення, чотирма краплинними клапанами та двома свічками запалювання в кожному циліндрі;
  • підвищений ступінь стиснення (до 8,83) при використанні метанолу як палива;
  • наддув роторного двигуна;
  • впорскування палива;
  • розширення фаз газорозподілу зі збільшеним перекриттям клапанів для посиленого зливу, очищення та охолодження циліндрів;
  • подвійний карбюратор живлення;
  • циркуляційне мастило з сухим картером всіх частин двигуна, касторове мастило;
  • використання порожнин трубного каркаса як резервуарів для охолоджуючої води та моторного масла;
  • встановлення редуктора зі змінними шестернями для зміни передавального числа головної передачі залежно від умов їзди;
  • блокування диференціала;
  • вибір найбільш обтічних тіл за результатами обстеження в аеродинамічній трубі;
  • заміна металів на армований волокном пластик в кузовах автомобілів для зменшення їх ваги та полегшення виробництва складних деталей.