Історія створення
«ХАДІ-9» — реактивна машина-рекордсмен, розроблена і виготовлена в ЛША ХАДІ спільно з Харківським авіаційним інститутом і Харківським художньо-промисловим інститутом. Метою проекту було встановити абсолютний світовий рекорд швидкості на суші з подоланням звукового бар'єру; проектна швидкість «ХАДІ-9» вважалася рівною 1200 км/год. Колективний дипломний проект студентів ХАДІ (С. Шерстобитов, А. Заговора , В. Сєгодін , А. Корляков , А. Пудрик ). Керівником проекту був ректор інституту Б.В.Решетніков. Душею цього незвичайного і складного проекту вважалися В. К. Нікітін і його помічник А. М. Сиряцький .
«ХАДІ-9» зовні схожий на гігантський наконечник стріли або безкрилий літак. Двигун турбореактивний «РД-9БФ», тяга 3,8 т на форсажі, маса автомобіля 2500 кг; рама космічна , трубна , збірна – цільна, інтегрована зі склопластиковим корпусом. Автомобіль мав триточкову опору з двома здвоєними колесами спереду і шириною колії задніх коліс до 3600 мм. Колеса в початкових тестах були на гумових шинах , а в остаточному варіанті – на металевих дисках.
Він був оснащений електричними, гідравлічними та пневматичними системами управління. Рульовий привід був гідравлічний з передавальним числом 1:90. Гальмування здійснювалося закрилками, пневматичними гальмами на колесах і парашутом з електрофлюїдним керуванням