Дослідні деталі і агрегати

Пневмодвигун було розроблено на базі карбюраторного двигуна повітряного охолодження МеМЗ-968. У зв'язку з тим, що пневмодвигун працює по двотактному циклу, довелося змінити конструкцію колінчастого вала і замінити хрестоподібний вал плоским з кутом 180 ° між кривошипами.

Колінчасті вали

Клапанні головки були замінені плоскими кришками зі штуцером з внутрішнім діаметром 20 мм, через який входить і виходить стиснене повітря.

Важливим елементом пневмодвигуна є золотниковий розподільник, який забезпечує впуск стисненого повітря в циліндр і випуск відпрацьованого повітря в порядку роботи циліндрів.

Золотниковий розподільник повітря

Золотниковий розподільник розташований в развалка циліндрів, має циліндричну конструкцію і приводиться в рух ланцюговою передачею від колінчастого вала. Ротор золотника встановлений в корпусі з малим зазором 0,05 ... 0,07 мм, тому золотниковий розподільник має невеликі витоку повітря. На малюнку проілюстрований зовнішній вигляд пневмодвигуна.

Пневмодвигун

Так як пневмодвигун працює на малій частоті обертання (n = 200 ... 1000 об/хв) і великому моменті, масляний насос має автономний електропривод. Відомо, що стиснене повітря має порівняно низьким енергетичним потенціалом, а отже пневмодвигун має велику питому витрату енергогносітеля, тому виникає проблема його економного витрачання. У розробленому двигуні використовується висока ступінь його розширення, але при цьому виходить повітря має низьку температуру (-20 ...- 60 °С). Виникла ідея його підігріву на впуску до 200 °С і вище.

З огляду на те, що при роботі пневмодвигуна в умовах гібридної силової установки автомобіля раціонально змінювати фази розподілення повітря в широкому діапазоні аж до переведення його в режим компресора для рекуперативного гальмування і поповнення балонів стисненим повітрям, на кафедрі проводяться роботи по створенню пневмодвигуна з клапанним приводом. Передбачається приводити в рух клапани швидкодіючої гідравлічною системою з електронним управлінням.

Креслення двигуна з клапанним приводом

Для більш детального ознайомлення з результатами дослідження пневмодвигуна гібридної силової установки, проведеної на кафедрі ДВЗ ХНАДУ, можна звернутися до літературних джерел.

To top