Кафедра ДВС ХНАДУ бере активну участь в розробці та удосконаленні енергетичних установок (в першу чергу - ДВС), що працюють на газовому паливі.

Основні етапи розвитку даного наукового напрямку на кафедрі ДВЗ ХНАДУ наведені нижче.

2004-2006 рр. - початок робіт в рамках наукового напряму «Газові двигуни». Розроблено теоретичні основи застосування концепції «бідного горіння» до газових ДВС з іскровим запалюванням. В рамках держбюджетної науково-дослідної роботи «Теоретичні основи конвертації дизеля в двигун, що працює на природному газі» було виконано конвертування безнаддувного дизеля ЯМЗ-236 в газовий ДВС 6ГЧ13 / 14 з іскровим запалюванням.

2007-2008 рр. - розроблені теоретичні основи вибору оптимального ступеня стиснення газового ДВС з іскровим запалюванням. В рамках науково-технічної роботи «Розробка та дослідження автомобільного малолітражного екологічно чистого двигуна внутрішнього згоряння, що працює на стиснутому природному газі» було виконано конвертування малолітражного бензинового двигуна МеМЗ-307 в газовий ДВС 4ГЧ7,5 / 7,35 з іскровим запалюванням.

2009-2010 рр. - розроблені теоретичні основи вибору об'ємної частки водню в природному газі з метою вибору оптимальних показників потужності, економічності та токсичності газового ДВС у всьому діапазоні його робочих режимів. В рамках науково-технічної роботи «Розробка та дослідження автомобільного малолітражного екологічно чистого двигуна внутрішнього згоряння, що працює на суміші природного газу і водню» був виконаний переклад газового двигуна 4ГЧ7,5 / 7,35 на суміш природного газу та водню.

2009-2012 рр. - розроблені теоретичні основи вибору оптимальних значень ступеня стиснення і ступеня підвищення тиску при наддуванні в газовому ДВС з наддувом. В рамках держбюджетної науково-дослідної роботи «Теоретичні основи конвертації дизеля в газовий двигун з розподіленою подачею природного газу і газотурбінним наддувом» виконаний вибір оптимальних параметрів газотурбінного наддуву в газовому ДВС з іскровим запалюванням 6ГЧН13 / 14.

2012-2014 рр. - розроблені теоретичні основи вибору параметрів роботи многоіскровой високоенергетичної системи запалювання в усьому діапазоні режимів роботи газового ДВЗ з метою забезпечення надійного займання паливо-повітряної суміші при різних її фізико-хімічні властивості. Виконано експериментальні роботи по визначенню впливу параметрів роботи многоіскровой високоенергетичної системи запалювання на показники робочого процесу газового ДВС.

2013-2014 рр. - розроблені теоретичні основи вибору регулювальних параметрів біогазового ДВС системою управління двигуном в залежності від вмісту СО2 в біогазі.

Передбачаються наступні основні шляхи розвитку даного наукового напрямку:

- конвертація бензинових і дизельних ДВС в газові;

- підвищення надійності займання перспективних газових палив за допомогою раціонального вибору параметрів іскрового розряду;

- використання перспективних газових палив в ДВС;

- використання добавок до газових палив з метою поліпшення експлуатаційно-ційних показників ДВС.