Джерелом потужності служить магнітно-імпульсна установка МІУС-2, яка у режимі заданого числа повторення розрядних імпульсів струму, розроблена в лабораторії електромагнітних технологій ХНАДУ і має наступні характеристики:
Технічні характеристики комплексу:
Призначення: Для адекватного моделювання реальних електромагнітних процесів в індукторних системах, призначених для виконання широкого класу технологічних операцій, що реалізуються при різних робочих частотах і амплітудах діючих полів, був розроблений і створений експериментальний стенд, що дозволяє проводити необхідні вимірювання при низьких напругах і відносно малих струмах в об'єктах дослідження.
Узгоджувальний пристрій являє собою імпульсний підвищувальний трансформатор струму, призначення якого полягає в збільшенні амплітуди сигналу і у варіюванні часових параметрів кожного з імпульсів. Воно необхідне для узгодження джерела потужності з інструментом обробки - індукторною системою, для ефективного виконання заданої технологічної операції.
Авторським колективом лабораторії електромагнітних технологій ХНАДУ розроблено цілий ряд узгоджувальних пристроїв, використання яких дозволило виконувати раніше важко реалізовані, а часом і неможливі технологічні операції з відновлення (видаленню вм'ятин, прогинів, деформацій) кузовів автомобілів. Це відкриває абсолютно нові можливості в оброблювальній промисловості, тому операції з реставрації можуть бути виконані безконтактно і без розбирання кузовних елементів
Індукторна система являє собою інструмент магнітно-імпульсного методу, функціональне призначення якого полягає у виконанні певного виробничого завдання, в окремому випадку - зовнішньої рихтування металевих елементів кузовних покриттів автомобілів за допомогою сил притягання.
Експериментальне обладнання згідно структурній схемі і послідовності підключення в розрядному контурі було представлено наступними компонентами:
Експериментальне формування передбачало створення і видалення вм'ятин магнітно-імпульсним притяганням ділянок (область внутрішнього отвору індуктора) на поверхні листових зразків з феромагнітних сталей. Експерименти проводилися в режимі багаторазового повторення імпульсів силового впливу. Їх кількість дозволяло дозувати інтегральну енергію в зоні деформування і, в кінцевому підсумку, управляти процесом утворення або усунення вм'ятин.
Експериментальний зразок - лист металу обшивки кузова автомобіля «Субару», сталь товщиною ~ 0,8 мм.
а) ОТРИМАННЯ вм'ятини: силовим магнітно-імпульсним притяганням на рівній поверхні зразка була отримана вм'ятина глибиною ~ 1,7 мм і діаметром ~ 40 мм (рис. 1).
б) УСУНЕННЯ вм'ятини: силовим магнітно-імпульсним притяганням було вироблено втягування металу вм'ятини до рівня поверхні листового зразка (рис. 2). В результаті експерименту отримано задовільне вирівнювання зразка, лакофарбове покриття залишилося не пошкодженим.
Експериментальний зразок - лист металу обшивки кузова автомобіля «Сітроєн», сталь товщиною ~ 1,0 мм.
а) ОТРИМАННЯ вм'ятини: силовим магнітно-імпульсним притяганням на рівній поверхні зразка була отримана вм'ятина глибиною ~ 1,2 мм і діаметром ~ 40 мм (рис. 1).
б) УСУНЕННЯ вм'ятини: силовим магнітно-імпульсним притяганням було вироблено втягування металу вм'ятини до рівня поверхні листового зразка (рис. 2). В результаті експерименту отримано задовільне вирівнювання зразка, лакофарбове покриття залишилося не пошкодженим.
а) експериментальний зразок з нерівністю;
б) магнітно-імпульсне видалення випуклості при впливі серією з 10 розрядних імпульсів;
в) при впливі 20 розрядними імпульсами;
г) при впливі 30 розрядними імпульсами