Історична довідка

У період організації (1930-1931 рр.) Харківського автомобільно-дорожнього інституту створено 10 кафедр, серед яких була кафедра автомобілів і двигунів, першим завідувачем якої призначений А.І. Воєйков.

Протягом 1934-1936 рр. була створена лабораторія двигунів внутрішнього згоряння.

У 1952-1953 навчальному році кафедра двигунів внутрішнього згоряння та кафедра автомобілів були знову об'єднані.

Вдруге кафедра ДВЗ стала самостійним навчально-науковим підрозділом у 1967 р. Її ядро складали переважно випускники Харківського політехнічного інституту (ХПІ), доценти О.Г. Тиричев, О.Р. Сухоруков, М.І. Конотоп, М.М. Гіршберг, асистенти Л.Г. Гончар, А.М. Ле­ляков, В.О. Манич. Завідувачем лабораторії був призначений В.І. Соколов, лаборантом – М.Я. Жданов, ст. препаратором – А.С. Васильченко.

Із моменту виокремлення кафедри ДВЗ як самостійного підрозділу з кафедри автомобілів і двигунів (1945 р.) до 1951 р. очолював її професор Віктор Олександрович Константинов. В  подальшому завідувачами кафедри були: доцент Олександр Родіонович Сухоруков (1951-1952 рр.), доцент Олександр Григорович Тиричев (1967-1973 рр.), доцент Юрій Зіновійович Кірій (1973-1977 рр.), доцент Ігор Миколайович Білинський (1981-1986 рр.).

У період з 1978р. до 1981 р. та з 1987 р. до 2003 р. завідував кафедрою професор І.І. Тимченко, який нагороджений медалями «За трудову доблесть» та «Ветеран праці», нагрудними знаками МОН «Відмінник вищої школи СРСР», «Відмінник освіти України» та почесним знаком ХНАДУ «За видатні заслуги перед колективом університету» усіх трьох ступенів.

З 2003 р. кафедру очолює д-р техн. наук, професор Федір Іванович Абрамчук.

За цей час визначились такі напрями наукових робіт кафедри:

- наукові основи конвертації дизельних та бензинових двигунів у газові;

- наукові основи створення паливних систем з електронним керуванням для високообертових дизелів;

- теоретичні основи створення пневматичного двигуна комбінованої силової установки для екологічно чистого автомобіля.

За цими тематиками захищено сім кандидатських і дві докторські дисертації.

Матеріальна база включає: моторний зал дизельних та бензинових двигунів, лабораторію газових двигунів, комп'ютерний клас, дві спеціалізовані лабораторії, лабораторію теплотехнічних вимірювань, клас курсового та дипломного проектування.

Сьогодні кафедра двигунів внутрішнього згоряння – це працездатний, відповідальний, націлений на вирішення нагальних завдань колектив.

To top