In October 1931, the Department of Automobiles started its historical journey as a separate independent unit of our university. At the time of the creation of KhADI, its authorities organized ten departments, among which was the department “Automobiles and Engines”. Under this name the department existed until 1945. During the period from 1931 to 1941 the department “Automobiles and Engines” encompassed all the automotive disciplines that belonged to the Automotive (Mechanical) faculty. During the years 1934 - 1936, the department created the laboratory of internal combustion engines and car theory, as well as offices of car structures.
Much attention was paid to the improvement and development of facilities and resources of the department. In the 1930s, the studies in the field of calculation theory of internal combustion engines and transmission mechanisms of cars were conducted at the department.
З 1945 по 1956 рік кафедрою завідував кандидат технічних наук, доцент Б.В. Решітників.
З 1956 по 1962 рр. кафедру очолював кандидат технічних наук, доцент А.Б. Гредескул.
В період творчої відпустки А.Б. Гредескула з 1962 по 1964 рр. обов'язку завідувача виконував кандидат технічних наук, доцент А.Р. Сухоруков, надалі, до 1986 року, кафедрою беззмінно завідував доктор технічних наук, професор А.Б. Гредескул.
У 1967 році кафедра реорганізована в кафедру автомобілів, в 1973 році їй від кафедри експлуатації автотранспорту передана лабораторія швидкісних автомобілів.
З 1986 до 1997 рр. кафедрою завідував кандидат технічних наук доцент В. М. Алексєєнко.
З грудня 1997 року, колектив кафедри очолює кандидат технічних наук, професор В. І. Клименко.
На кафедрі в 1995 році захищена докторська дисертація доцентом О.С. Федосовым, а в 1998 році - професором А.М. Туренко.
The staff members of Racing сars laboratory have achieved considerable success by creating more than 30 record-breaking and road-racing cars so far. The total number of records of “KhADI” cars has reached 36, and 9 of them are international achievements. During this time period, the sportsmen of KhNAHU have been actively participating in the Championship of Ukraine on ring-road races and winning prize places.
Students take an active part in the scientific activities of the department and the creation of racing cars. Annually, 5 - 6 diploma projects on the development of racing car designs are defended.
Nowadays, the best traditions of the Department of Automobiles started by Professor A. B. Hredeskul are not only preserved but also broadened.
In recent years, 15 monographs, 4 textbooks, 12 course books, 32 methodical guides on the disciplines have been published at the department. Courses of lectures on new academic disciplines such as “History of Engineering Activities”, “Applied Theory of Vibrations”, “Ergonomics and Design”, “CAD Fundamentals in Automotive Engineering”, “Technical Expertise of Motor Vehicles” have been developed. State Standard of Ukraine “Pneumatic actuators of road vehicles. Terms and definitions” has been prepared and published. 25 patents of Ukraine, 8 patents of Russia have been obtained.
Most of the professionals trained at the department work at industrial enterprises, commercial entities and government agencies. There are postgraduate and doctoral programs at the department.
У перше десятиліття двохтисячних років на кафедрі автомобілів працювало 44 людини, у тому числі 3 доктори технічних наук, 5 професорів, 13 кандидатів технічних наук (з них 11 доценти), 2 асистенти, 5 працівників навчально-допоміжного персоналу, 12 інженерно-технічних працівників лабораторії швидкісних автомобілів. На кафедрі діє аспірантура, в якій щорічно навчається від 4-х до 6-ти аспірантів, підготовлено понад 50 кандидатів технічних наук. Співробітники кафедри Я.Є.Чередниченко і В.Б. Пільгуй брали участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС. Інженер кафедри І.В. Андрєєв брав участь у військових діях в Афганістані.
Викладачі кафедри вели заняття по 31 дисципліні зі студентами різних спеціальностей трьох денних факультетів, коледжу, ФЗН і ФПК. У 1998 та 1999 роках кафедра підготувала 31 фахівця з нової спеціальності «Автомобіле-і тракторобудування». 22 випускника - за спеціальністю «Автомобілі та автомобільне господарство» денної та заочної форм навчання. За роки існування кафедри підготовлено і випущено велику кількість фахівців автомобільного транспорту, які зараз успішно працюють у різних сферах діяльності, створюють славу і авторитет нашому університету.
У 1997 році вийшла в світ монографія А.М. Туренко «Підвищення ефективності гальмування вантажних і пасажирських автотранспортних засобів з пневматичним гальмівним приводом», викладачами кафедри видано 6 навчальних посібників. Колектив кафедри бачить своє майбутнє в застосуванні сучасних технологій і обладнання. На початку двохтисячних кафедрі починає діяти клас САПР, де студенти, починаючи з першого курсу і закінчуючи дипломним проектуванням, опановують основи систем автоматизованого проектування машин і механізмів.
На кафедрі під керівництвом А.М. Туренко розроблено та впроваджено в серійне виробництво на Вовчанському агрегатному заводі сімейство апаратів пневматичних систем автотранспортних засобів, які використовуються Львівським і Лікінський автобусними заводами, Кременчуцьким автомобільним заводом, тролейбусним заводом в м. Енгельсі, Ставропольським заводом автомобільних причепів. Південним машинобудівним заводом (м. Дніпропетровськ) та іншими заводами, які підтримують з кафедрою тісні творчі зв'язки, що стосуються конструювання автомобілів, автобусів, тролейбусів, причепів. Сімейство апаратів пневматичного гальмового приводу має ряд оригінальних технічних рішень, які захищені чотирнадцятьма патентами України і Росії і мають вихідні характеристики на рівні кращих світових зразків. Співробітниками кафедри виконано повний цикл робіт з розробки конструкції, виготовлення дослідних зразків і випробуванню в стендових і дорожніх умовах регуляторів гальмівних сил, регуляторів рівня підлоги, пневмогідравлічного підсилювача приводу зчеплення. А.М. Туренко, В.І. Клименко, В.О. Богомолова, Л.О. Рижих у співавторстві виконана робота «Розробка теоретичних і практичних засад створення і промислового освоєння нового покоління конкурентоспроможних, високоефективних і надійних апаратів пневматичних систем дорожніх транспортних засобів», яка отримала Державну премію України в галузі науки і техніки.
Значних успіхів досяг колектив лабораторії швидкісних автомобілів, який на цей час створив понад 30 рекордно-гоночних і шосейно-кільцевих автомобілів. Загальне число рекордів автомобілів з маркою «ХАДІ» досягло 36, і 9 з них є міжнародними досягненнями. Спортсмени ХДАДТУ в цей період активно приймають участь у чемпіонаті України з шосейно-кільцевих перегонів, завойовують призові місця.
Активну участь у науковій роботі кафедри та створенні гоночних автомобілів приймають студенти. Щорічно захищаються 5 - 6 дипломних проектів з розробками конструкцій гоночних автомобілів.